joi, 7 februarie 2013

Sarmalute

Ingredientele nu le pot zice cu exactitate pt ca am folosit ceva compozitie ramasa de la tura trecuta, care am avut-o la congelator. Dar in mare pentru cca 30 sarmalute..
-2 verze murate mici
-carne tocata cam jumatate de kg
-orez aprox o cescuta
-o ceapa
-3-4 linguri zacusca de ciuperci pt compozitie + 2 linguri pasta tomate pt straturile dintre sarmale
-condiment sarmale,sare,piper
-sunculita afumata
-2 foi dafini
-2-3 boabe piper
- un ou
Am amestecat carnea cu compozitia deja facuta si oul... ceapa calita cu morcovul si ardeiul, orezul care a fost lasat in prealabil la inmoi, dupa ce s-au calit putin am adaugat zacusca, am mai lasat maxim 5 min. eu compozitia o aveam deja deci a trebuit decat sa o las la dezghetat :D am adaugat totusi foarte putina ceapa, necalita in compozitia finala, aaa si am condimentat-o.
Varza am avut-o pusa cu o seara inainte la desarat, aici ma ajutat iubi, care a desfacut frunzele si le-a spalat in cateva ape.
Pe fundul unei cratite medii, am pus un strat de sunculita si printre gauri varza tocata si o frunza dafin, am invelit sarmalutele am asezat un prim strat in cercuri, in gaura din mijloc am pus doua bucatele sunculita, am uns cu o lingura pasta de tomate, am mai pus o frunza de dafin, inca un strat sarmalute, iar am uns, iar la final am pus un strat de varza tocata marunt si am presarat si 2-3 boabe piper, am adaugat o cana de apa si am pus-o la foc iute pana a dat un clocot, iar apoi le-am lasat 2h 30min la foc moale.
Eu le-am servit cu un ardei iute si smantanica, au fost delicioase. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru vizita si mesaje!Cu drag,Marrya!